Feketemosó: Neondecember

feketemoso-kisebbEgyik álmomban sínekkel aludtam, átkaroltam egyet, ráhajtottam a fejem, mondtam neki: ölelj meg és összetörök. – Hyross Ferenc írja az Apokrif naplóját.Ez a hónap eddig kék, rózsaszín és narancs, halogén és hideg. A vízszintes napsugarakon sétálni lehetne, a nap utakat kitöltő égitest. Nemsokára majd elkezdenek emberek megfagyni, ilyenkor ezen jár az eszem. Persze nyáron is fantáziálok emberek rettenetes körülményeiről, például visszatérő gondolatom, hogy milyen lehet amikor egy hajléktalan egyenként kihúzza saját rohadó fogait, vagy legalábbis kiemeli őket a megbarnult ínyből, és szép sorban lerakja őket egy pirosra festett pad még meglévő deszkájára, a szélsőket kicsit megemelve, hogy pont olyan legyen mint egy mosoly, aztán persze csak rángana az arca, darabhúsnyelve lengene az üres szájban. Végül valami emberidegen módon visszamosolyogna, hiszen rá már régen nem mosolygott senki. Most valószínűleg a Vigadó téren próbál még elkapni egy naplementét, a napokban egész enyhe volt az idő. Én meg pakolnék, holnap utazunk. Lehetne ez az utazás éve, ha nem épp véget érne. De majd utána, mondjuk kár, hogy nem eddig. Bár az is igaz, hogy utaztak helyettem idén is elegen, tengerészek, kamionosok, csónakokban, platókon. Az úton kaptak enni gázokat, porokat, kenyeret és halat, a halászoktól a partokon egy utolsó ölelést. Egyik álmomban sínekkel aludtam, átkaroltam egyet, ráhajtottam a fejem, mondtam neki: ölelj meg és összetörök. Dehát, az álom álom marad, a képzelgések meg azok amik. A Városliget most is ugyanúgy vár, a Duna is a barátom, a város alatt fekete és nyákos csatornák, kirohadt gyökérrendszer, jól nézünk ki. Engem meg már csak ez a kevés fény és az idekóborolt turisták elhagyott szendvicsei tartanak ébren.

Vélemény, hozzászólás?

