Gelencsér Milán versei (archív)

Klárika üldöz2015_1_borito

(megjelent az Apokrif 2015/1. számában)

I.

Klárika gyros-os a Blahán
a harmadik műszakban,
és odáig van értem –
Klárika üldöz.
Engem hálókocsi-kalauznak
szeret gondolni, magát a háború
alatt éhező Hepburnnek, és
ötszáz forintonként közelebb
fejti magát ahhoz, hogy elsötétítsem
a kupét és a kigömbölyítésén
dolgozzam.

II.

Klárika harmadik műszakban
gyros a Blahán. Reggelente
rá sem ismerek, émelygek
az ízétől és a ráfordított
anyagiak gondolatától is.
Esténként mégis visszajáró
vendége leszek, mert
Klárika voodoo főpapnő
és ő az, akiről a Bartók rádió
szól a déli nóta előtt, hogy
rénbikás szánokat karcol kulccsal,
de a fantomkép a Tényekben
meglepően pontatlan róla.
A legmenőbb ugyanakkor az, hogy
engedi azt mondanom otthon,
hogy a csajom, Klárika, diákmunkában
rozsdakaparó a hajógyárban.

Nincsenek hírek

(megjelent az Apokrif 2015/1. számában)

Mikor éjszaka felhívtál, halk voltál
és részeges, mint egy Víg Mihály-dal.
Alig szóltál és én még soha ilyen
szépen nem tudtam hallgatni lánnyal.

Hosszú hónapok óta nem beszéltünk
és most mesélni kezdesz rekedten,
hogy idéznéd, amit ma olvastál
és biztos, hogy tetszeni fog nekem:

1930. április 18-án a BBC rádió
kifogyott a hírekből. A fél hetes
híradóban csak annyit mondtak be,
hogy ma nincsenek hírek, aztán
zongorajátékot adtak.

Emlékszem, bemondó akartál lenni,
bár már nem vagyok biztos semmiben,
de még mindig a te hangodon szól
nekem minden rádió, ami nem.

Vélemény, hozzászólás?

