Feketemosó: Huszonhat

feketemoso-kisebb26 lett, ez egy nagyon szép szám. valahol ott középen. sok minden után, de még a lényeg előtt. és a lényeg lényege abban rejlik talán, hogy azzal, akivel majd bekövetkezik ez a lényeg. akivel lesz a 27, 28, 29 és így tovább. mindegyik. – Barna Péter írja az Apokrif naplóját.

akár úgy is kezdhetném, hogy kedves naplóm, mert néha azt érzem, hogy csak magamnak írok. meg neki. neki, aki 26 lett. fura, elképesztő gyorsasággal megy ez az egész előre. korábban azt mondtam, hogy a másik mellett nőttem fel, pedig dehogy. annak köze sem volt hozzá. valójában mellette nőttem fel, az egyetlen mellett. mert talán most már tényleg állíthatom, kijelenthetem, közölhetem, kimondhatom, leírhatom és kőbe véshetem: felnőttem.

de ebben épp hogy nem az egyes szám a lényeg, hanem az, hogy felnőttünk. mert bizony egymás mellett tettük. szépen végignézte, hogy más ember lettem. mondjuk a végignézte egy nagyon rossz szó, mert passzív. ő viszont végigsegítette, végigtámogatta, sajnos néha végigszenvedte, máskor meg persze végigörülte mindezt. ő más volt, persze ő is változott, de azt hiszem nekem könnyebb volt. nem mindig, de általánosságban talán. vele biztos. magammal nem, nagyon nem. és persze most sem az, valószínűleg nem is lesz sosem.

26. nagyon szép, kerek szám, de ez már a negyedik együtt. szépen lassan egyre szebb, köztünk így alakult ki minden. ehhez is türelem kellett, pedig én sosem voltam az a fajta. na ő aztán meg pláne. kérdeztem, hogy ekkorra így képzelte-e, és igen, és arra gondoltam, hogy milyen jó, és hogy milyen jó, hogy ez az igen talán miattam is igen. én nem így terveztem, de sokkal jobb, hogy így alakult ez teljesen biztos. szóval most már az én igenem is valódi igen erre a kérdésre. de az igazi igenek eztán jönnek még csak, lesz belőlük jó sok, a legfontosabb még idén. meg majd 20 év múlva is, ahogy tegnap is mondta.

mostanában elég sok időm van gondolkodni, és sokkal előrébb is jutok, mint eddig mindig. kapkodni persze ugyanúgy kell, de mégis más most ez. mindenesetre nem kímélnek minket: jön az össztűz mindenhonnan, de álljuk, hol így, hol úgy. biztos egyfajta megtisztulás most ez, még mielőtt minden elkezdődne, van időnk berendezni azt, amire majd a jövőben épülhet minden. mert olyan sok terv van, de tényleg fontos észnél lenni, mert erre épül majd minden a jövőben. és akkor akár milyen nagy felfordulásnak látszik most ez, az egész képet látva akkor azt fogjuk mondani, hogy apró, de mégis lényeges elem volt, és tényleg milyen jól oldottuk meg. néha bizonytalanodom csak el, de talán tényleg jól keverjük a lapokat.

szóval 26. én ekkor féltem. mondjuk 27-nél is. most viszont már nem. ő eddig sem, és remélem ezután sem. látom, hogy boldog. és ha ez így van, akkor én is.

Vélemény, hozzászólás?

